PERSBERICHT 31 augustus 2021


Hoe twee docenten noodgedwongen een succesvolle e-learning lanceren

In maart 2020 werden de meeste trainingen en presentaties afgezegd. Voor schrijfcoach Wim van der Mark en neuromarketeer Martin van Kranenburg was dit de aanleiding om hun kennis te bundelen en samen een online training te lanceren. De training, sinds eind november 2020 online beschikbaar, telde binnen 8 maanden ruim 700 aanmeldingen.


De echte waarde van een e-learning zit in de coaching en de begeleiding

Wim vertelt enthousiast: “Met de e-learning kan een deelnemer, die er vijf keer een uur voor gaat zitten, beoordelen wat een tekst goed maakt. Toch merkten we dat veel mensen snel gaan uitstellen als ze alles alleen moeten doen. Daarom hebben we vier online masterclasses toegevoegd. Hier bespreken we de teksten en resultaten van deelnemers. Zo leren ze van elkaar. Dit soort duwtjes motiveren en helpen je verder. Een aantal professionele copywriters, die de cursus hebben gevolgd, worden daarom nu ingezet als coaches voor andere deelnemers.”


Zet het optimaliseren van teksten structureel op je agenda. Anders blijf je omzet en kansen missen

– schrijfcoach Wim van der Mark


Twee expertises die elkaar versterken

Martin, expert in neuromarketing: “Meer dan 95% van onze beslissingen nemen we onbewust. Door de enorme explosie van informatie neemt dit alleen maar toe. Neuromarketing staat daardoor hoog op de agenda. Als je als marketeer of communicatieprofessional niet begrijpt hoe het brein werkt en beslist, kun je je lezer niet effectief overtuigen. De combinatie van neuromarketing en tekst is hierbij cruciaal. Bij elke strategie zit het succes uiteindelijk toch in de woorden. Dat maakt tekst de belangrijkste aanjager van online succes. Het levert écht bewezen online resultaat op. We hebben voorbeelden van cursisten die met alleen tekst hun omzet verdubbelden en deelnemers die met één nieuwe e-mail de omzet uit die mail zelfs vervijfvoudigde.”


Het geeft me zoveel energie als ik zie welke resultaten de cursisten halen door tekst en neuromarketing slim met elkaar te combineren

– neuromarketeer Martin van Kranenburg


Binnen 8 maanden ruim 700 deelnemers

Deelnemers zijn zowel ondernemers, bedrijfsteams als marketingbureaus. Een kleine 140 deelnemers zijn ondernemers voor wie de website belangrijk is. De training is ook heel geschikt om met je hele team te volgen. Iedereen vindt wel iets van tekst. Tientallen teams en marketingbureaus gebruiken de online lessen om tekst regelmatig op de agenda te zetten. Teams van grote corporates en teams van drie of vier personen doen mee. Teams van marketingbureaus gebruiken de kennis samen met hun klanten. Deelnemers zijn bijvoorbeeld: DPG Media, VVV Texel, Citymarketing Amersfoort, Concept7, Novartis Nederland, Basic Orange, PI Marketing, Zeeman en WPG Uitgevers.


null

arrow_drop_up arrow_drop_down