

Je start vandaag al met de online lessen van Schrijven voor het Brein. Zo kom jij net als alle andere deelnemers goed voorbereid naar de training en kunnen we met elkaar werken aan jouw case.
Copywriters / tekstschrijvers
Bloggers en journalisten
Social media-experts
SEO/SEA-specialisten
(Online) marketeers
Inclusief 1 jaar toegang tot de online cursus + het boek Schrijven voor het Brein
Donderdag 19 juni
Maandag 22 september
Maandag 24 november (nog 4 plekken beschikbaar)
Wonders of Work, Boven-Vredenburgpassage 116, Utrecht.
Je betaalt 698,- en start meteen met de online lessen. Je ontvangt het boek Schrijven voor het Brein of ChatGPT als Tweede Brein. Beide mag ook. Extra voor jou als deelnemer: 4 online review masterclasses en 4 deepdive webinars.
Heb je de e-learning al en het boek al? Dan betaal je maar 499,-. Geef het aan bij het aanmelden.
Er zijn maximaal 15 plekken per sessie, maximaal 3 deelnemers van hetzelfde bedrijf
Al 138 deelnemers volgden de live-training

Marleen de Smit, Product Manager Oncology at Pierre Fabre Group


Dit zeggen deelnemers over de training Schrijven voor het Brein mÊt AI en ChatGPT







Wij kunnen ons goed voorstellen dat jij je zorgen maakt over de toekomst van de copywriters en tekstschrijvers. Want jouw vak verandert echt in rap tempo. Maar moet je je hier zorgen over maken? Wat ons betreft niet. De technologie achter AI-tools zoals ChatGPT is er en die gaat niet meer weg. Kijk goed hoe het in jouw voordeel kan werken.
AI biedt jou heel veel kansen. Je kunt meer output leveren in dezelfde tijd en je kunt de wat saaiere teksten door bijvoorbeeld ChatGPT laten schrijven en jezelf meer richten op het creatieve schrijfproces. Misschien krijg je wel meer tijd om klantcontact te onderhouden en je doelgroep te definiÃĢren. Het kan je tijd besparen en je werk leuker maken.
Dit zijn alvast 5 handvatten om direct betere teksten te schrijven met ChatGPT.
Begin met een duidelijke en specifieke vraagstelling. Hoe specifieker je vraag, hoe beter en gerichter het antwoord van ChatGPT. Zeg niet alleen wat je wil, maar ook wat je niet wil.
Niet tevreden met het resultaat? Vraag gewoon door. ChatGPT leert van de interactie met jou. Als een antwoord niet helemaal is wat je zocht, verduidelijk dan wat je anders wilt zien. Dit helpt om de antwoorden steeds nauwkeuriger af te stemmen op je wensen.
Laat ChatGPT helpen met het genereren van creatieve ideeÃĢn of content, maar vergeet niet om die te toetsen met data. Vraag bijvoorbeeld om een originele invalshoek voor een blogpost gebaseerd op lezersvragen, maar kijk ook hoe vaak mensen die vragen stellen. Gebruik daarvoor tools als Answerthepublic.com en data uit jouw organisatie.
ChatGPT kan teksten genereren in verschillende stijlen en toon. Experimenteer met variaties en schrijf teksten die het best passen bij jouw doelgroep.
Gebruik ChatGPT voor meer dan alleen het schrijven van teksten. Denk aan brainstormen voor keywords, het genereren van ideeÃĢn voor linkbuilding-campagnes, of zelfs het simuleren van conversaties om de gebruikerservaring op je website te verbeteren. De veelzijdigheid van ChatGPT kan een waardevolle aanvulling zijn op je SEO-strategieÃĢn.
Dit gaan we doen:
Bouw je je eigen Custom GPT
Hoe controleer je de kwaliteit van de output?
Zo schrijf je een goede prompt
Welke logische vervolgvragen stel je?
Voeg op een slimme manier verleidingstechnieken toe
Maak je personaâs definieer je doelgroepen
ChatGPT tekst herschrijven: pak het slim aan
En nog veel meer...