Het verhaal van Wim van der Mark

Gedreven spreker, schrijftrainer en auteur voor meer succes met teksten

Geïnspireerd door Professor Siegfried Vögele

Wim van der Mark raakte al voor 1990 gefascineerd door de kracht van tekst in direct mailings. Hij was tot 1990 verkoopleider bij Vierhand Direct Marketing en organiseerde in die periode seminars met Prof. Siegfried Vögele. Het was professor Vögele die hem inspireerde om professioneel trainer te worden. Trainingen om de resultaten van marketingcommunicatie te verbeteren.


Eerst 17 jaar IDMK, daarna Dialoogtrainers.nl

In 1990 startte Wim samen met Rob Woelinga het Instituut voor Direct Marketing kennis (IDMK). 17 jaar lang organiseerde en gaf hij honderden trainingen gericht op het optimaliseren van direct marketing resultaten. In 2007 hebben zij de incompany maatwerktrainingen afgesplitst van IDMK en voortgezet onder de naam Dialoogtrainers.nl. IDMK is opgegaan in Beeckestijn Business School, waar Wim nog steeds een gewaardeerd docent is.


Daarna freelance schrijftrainer

Sinds 2014 werkt Wim alleen en focust hij zich op het ontwikkelen en geven van schrijftrainingen op maat bij bedrijven. Hij heeft daarbij maar één doel: helpen om meetbaar verschil te maken. Zijn motivatie haalt hij uit de successen van deelnemers. Wim is schrijftrainer bij opleiders als Beeckestijn Business School, ICM en ISCV Schrijftrainingen.


Nu steeds meer coach van cursisten van Schrijven voor het brein

Wim haalt de laatste tijd vooral voldoening uit het coachen van cursisten van de online schrijftraining Schrijven voor het brein. Horen dat iemand die structuur in teksten aanbrengt direct meer succes heeft. Eerst zorgen dat je lezer zijn behoefte herkent, dan je belofte laten zien en dan bewijs. En afsluiten met de vraag om een passende reactie. Die structuur voor tekst doet al wonderen.    


Auteur van meerdere bestsellers

In 1996 schreef Wim samen met Rob Woelinga de bestseller “Verbeter uw direct-mailbrieven”. Hiervan verscheen in 2001 de achtste en laatste druk.

In 2003 schreven ze de opvolger: het boek “Overtuigend & Interactief Schrijven“. Daarvan verscheen in 2011 de derde gewijzigde druk.

In 2009 verscheen de eerste druk van Wims eigen boek over online marketing voor het HBO: "Marketing.com". In 2011, 2014 en 2017 volgden een, steeds geheel gewijzigde, tweede, derde en vierde druk. Verder schreef Wim voor de eerste t/m de vierde druk (2021) van het "Basisboek Online Marketing" het hoofdstuk over de inhoud van websites. 

nullnullnull

arrow_drop_up arrow_drop_down