Houd dit boek bij de hand als je schrijft

Bestel direct
Meer dan 2.000 boeken verkocht in 4 weken

Dit boek is er voor jou als marketeer, ondernemer, copywriter of ambitieuze student die meer impact wil maken.


Na het lezen van dit boek 

  • Weet je hoe het brein scant, leest en tekst verwerkt
  • Schrijf je webpagina's die in het onbewuste brein direct binnenkomen 

  • Pas je bewezen neuromarketingtechnieken toe

  • Schrijf je tekst die meer reacties, leads en conversie oplevert

  • Kun je beoordelen wanneer een tekst goed is én wanneer niet

Bestel vandaag jouw boek

Direct bestellen

Begin morgen betere teksten te schrijven

34,95

Soft cover, 136 pagina's full colour

Meer dan 30 boeken?

Neem dan contact op voor een voorstel

Neem contact op
Soft cover, 139 pagina's full colour

Bewezen inzichten toegepast op tekst

Wim van der Mark, Martin van Kranenburg en Michel Rolvink nemen je mee in de wereld van bewezen brein- en schrijftechnieken. Zij hebben meer dan 10.000 uur onderzoek, ervaring en trainingsmateriaal verpakt in 1 boek. 


Je krijgt de inzichten van neurowetenschappers als Siegfried Vögele, Robert Cialdini, BJ Fogg, Steve Krug en Daniel Kahneman vertaald naar tekst. Zo leer je zelf teksten overtuigender, verleidelijker en winstgevender te maken. 

"Dit boek ligt straks standaard op mijn bureau"

Juist voor ondernemers is het belangrijk dat tekst effectief is

"Dat draagt direct bij aan hun business: een beter resultaat uit websites, mails, offertes en posts op social media. Dit boek staat boordevol handige tips en tricks voor ondernemers."


Gerard van den Broek, Directeur De Ondernemer

Een fijn boek voor zelfstandige ondernemers met een website

"De teksten op je website maken het verschil bij mensen die je nog niet kennen.

Je leert schrijven over oplossingen voor je klant in plaats van over jezelf. En dat werkt."

Marenthe de Bruijne, Trainer en coach persoonlijk leiderschap

Schrijven voor het brein ligt straks standaard op mijn bureau

"Het is een must voor elke marketeer en ondernemer om te kunnen beoordelen of een  tekst goed is. Makkelijk leesbaar en  direct toepasbaar. Houd de checklist achterin het boek altijd bij de hand."

Rien van Wolfswinkel, Online Marketing Consultant bij Pure Internet Marketing
Als je  teksten gemakkelijk leesbaar zijn, komt je verhaal beter over. Leer hoe je aandacht kan pakken, vasthouden en sturen. 


De 136 pagina's van dit boek staan vol praktische kennis. Toegankelijk geschreven in korte zinnen.Door de prachtige illustraties van Monique van Rooyen, komt de theorie bijna tot leven.

Hoofdstuk 1.  Voordat je gaat schrijven

1.1 Eerst nadenken, dan pas schrijven
1.2 Herkent jouw lezer zich direct?
1.3 Herkenning kan via segmenten, behoefte of de relatie die je hebt
1.4 Werk voor elk segment een persona uit
1.5 Niet iedereen beslist op dezelfde manier

1.6 Wanneer ben je goed voorbereid om te beginnen met schrijven?

Hoofdstuk 2. Ga in gesprek met je lezer

1.1 De meeste beslissingen nemen we onbewust

2.2 Een goed design stuurt het oog

2.3 Wat kun je leren uit de gestaltpsychologie?

2.4 Het schrijven van teksten is het beantwoorden van lezersvragen

2.5 Motiveren met emotie

2.6 Aandacht pakken met motiverende kopteksten

2.7 Structuur bij het scannen van koppen

2.8 Structuur aanbrengen met de dialoogschets

Hoofdstuk 3. Beïnvloedingsprincipes van Cialdini

3.1 Zodra je moet kiezen, gaat het brein vergelijken 

3.2 Sociaal bewijs, als iedereen het doet, dan zal het wel goed zijn

3.3 Autoriteit, als een expert aan het woord is gaat het brein op vakantie

3.4 Schaarste, ons brein heeft een afkeer van verlies

3.5 Commitment en consistentie, eerst de kleine “ja” daarna de grote

3.6 Sympathie, laat zien wie je bent en waar je voor staat

3.7 Wederkerigheid, geef zonder iets terug te verwachten

3.8 Eenheid, benadruk een gedeelde identiteit

Hoofdstuk 4. Zet je lezer aan tot actie

4.1 Zonder doel kun je niet scoren

4.2 De neuromarketingcode

4.3 Gedrag veranderen = omgeving veranderen

4.4 Als de harde conversie te vroeg komt

4.5 Hobson+1: de zachte conversie als kleine “ja”

4.6 Je bedankpagina is de start van een dialoog

Hoofdstuk 5. Met minder woorden meer impact

5.1 Kijk eerst naar de opmaak

5.2 Tekst schrappen en inkorten

5.3 Tekst actief en vlotter maken

5.4 Eindredactie tips

5.5 Zeven criteria om teksten te beoordelen en verbeteren

"Dit is de Champions League van het overtuigen met tekst"

Martin en Wim behoren tot de Champions League van het overtuigen met tekst

"Ze hebben een vlijmscherp oog en komen meteen met praktische tips om je website of mail veel overtuigender te maken. Je voelt meteen: dit werkt."


Hans Janssen, CEO bij Denkproducties

Dit boek staat vol met praktische tips die je meteen kunt toepassen.

"De kracht van dit boek zit in de combinatie: bewezen psychologische principes, toegepast op tekst."


Maarten Dirksen, Eigenaar van webbureau Basic Orange

Een must-read en vooral een must-do!

"Je klant  beïnvloeden een keuze te maken die goed is voor hem én voor jou. Dit is hét boek als je  klanten met copy een handje wil helpen de juiste keuze te maken. Lees het en ga ermee aan de slag."

Sydney Brouwer, Auteur en spreker over klantgerichtheid en klantbeleving

Bestel het boek nu en ga morgen al aan de slag met je tekst

Ja, ik wil dit boek 
Meer dan 2.000 boeken verkocht in 4 weken