Het verhaal van Wim van der Mark

Wim van der Mark

Mijn werk is mijn verhaal geworden

Ik ben mede-oprichter van Schrijven voor het Brein. De afgelopen jaren heb ik me vooral ingezet om het gedachtegoed van professor Siegfried Vögele levend te houden in onze trainingen. Zijn inzichten vormen nog steeds het fundament van alles wat we doen: je écht inleven in de lezer, weten wat iemand nodig heeft, segmenteren waar dat helpt, en teksten schrijven die al bij het scannen duidelijk maken wat de lezer eraan heeft.

Ik geloof in scherpe beloftes in enkele woorden, die leiden tot gewenst gedrag. Niet door te duwen, maar door het mensen makkelijk te maken om ‘ja’ te zeggen. Met eerst een kleine ja als je een grote stap van de lezer vraagt.

Trainer van trainers

Nog steeds train ik trainers. Niet om ze vol te stoppen met werkvormen, maar om ze te helpen meer impact te maken met minder. Door écht contact te maken met hun deelnemers en beter aan te sluiten bij waar iemand vandaan komt.

Eenvoud en verbinding via de Gene Keys

Tegenwoordig ben ik vooral bezig met de Gene Keys – een prachtige levensvisie die uitnodigt tot zelfreflectie, verbinding en overgave. Ik maak heldere audiolessen die mensen helpen dit bijzondere gedachtegoed op een eenvoudige manier te begrijpen en te leven. Als dit eind 2025 gereed is, stel ik deze lessen beschikbaar aan coaches die de Gene Keys verder de wereld in willen brengen.

De rode draad in alles wat ik nu nog doe, staat in het teken van verbinding maken via kwetsbaarheid.

De podcasts over marketing die ik eerder maakte, zijn nog steeds te beluisteren. En ik ben trots op de award die ik mede dankzij de impact van Schrijven voor het Brein mocht ontvangen – het bewijs dat zachte kracht soms de meeste impact heeft.

Podcasts met Wim van der Mark

Logo Story Brand

De podcast over de Dialoogmethode

Daan Schmidt van Story Brand interviewt Wim over de principes Professor Siegfried Vögele

Essentiële lessen uit de Direct Marketing tijd in een digitaal jasje.  

Logo Story Brand

De podcast over de reden van Wims vertrek

Daan Schmidt van Story Brand interviewt Wim in oktober 2024 opnieuw.
Dit keer over verkoop, marketing en lesgeven. Wim vertelt ook openhartig over het  omgaan met kanker. 

PIM Impact Award

2024

Op  14 november 2024 werd Wim  tot zijn verrassing op het podium gevraagd tijdens het jaarlijkse event van het Platform Innovatie in Marketing. 

Hij kreeg de PIM Impact Award voor de blijvende impact die hij op het Nederlandstalige marketinglandschap heeft achtergelaten.